Welkom!

Hallo hallo, welkom op mijn blog.

Ik ben Stiene De Bolle, of zoals ik mezelf hier noem, huismus. Ik ben een 18- jarige Kortrijkzaan die nu net als iedereen een hele tijd in zijn kot moet blijven.

In mijn kot is het momenteel druk. We leven hier in deze Coronatijd met zes personen. Mijn ouders, Lieve en Geert, die van thuis uit moeten werken, mijn oudere broer Kobe, die terug moest komen van zijn stage in Noorwegen door Corona, zijn vriendin Zoë die op dit moment bij ons inwoont omdat zij anders alleen thuis zat, mijn jongere broer Hannes die nog in het middelbaar zit en ikzelf. We proberen het zo aangenaam mogelijk te maken voor elkaar en onszelf, maar hier heeft iedereen een andere kijk op en botst het nu en dan wel eens.

In principe vind ik het helemaal niet erg om thuis te moeten blijven en geniet ik van de rust thuis. Acht weken binnen zitten is nu wel heel wat anders en het gaat vervelen. Ik mis de normale gang van zaken. Ik ben een heel sociaal persoon en vind het dan ook broodnodig om met mijn vrienden te kunnen afspreken of er gewoon eens naar toe te gaan op een vrij moment. Dit lukt nu allemaal niet meer. Vrienden en vriendinnen die ik al lang niet meer zag zie ik enkel nog via facetime, dit geldt ook voor mijn vrienden en vriendinnen uit de richting of van de studentenclub. Het afspreken en uitgaan zal voor na de Coronatijd zijn.

Eigenlijk mogen we niet klagen. We kunnen immers de wereld helpen door gewoon binnen in ons huis te blijven. We moeten helemaal niets speciaals doen. En toch is dit zo een moeilijke opgave. Mensen voelen zich eenzaam, alleen, onrustig, er hangt stress, ongeduld en verlangen naar een tijd wanneer Corona verdrongen zal zijn. Mijn mama zei al meerdere malen: "Er zal een tijd vóór en een tijd ná Corona zijn." Ik denk dat ze een punt heeft. Mensen leren nu steeds meer de kleine dingen te appreciëren en gaan na Corona genieten van hoe mooi het leven is en van wat wij allemaal mogen genieten, welke vrijheden we hebben. Alhoewel ik denk dat dit ook weer snel vergeten zal worden.

Hiermee beëindig ik deze blogpost. Ik hoop met deze intro een goede start gemaakt te hebben voor een mooi geheel. Blijf gezond en in uw kot. Ik meen het hé!

Veel liefs
Huismus

Reacties

  1. Welkom aan boord huismus! We zullen de overkant halen. Hou je zeker gezond. Binnenkort hoor je nog van me. Alle groeten in Kortrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Stiene, Fijn te lezen dat alles goed met je gaat. Benieuwd naar wat jouw blog nog allemaal zal brengen. Hou je goed ! Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts