Grote ergernissen en kleine gelukjes

Welkom terug

Na enkele weken in quarantaine moet ik zeggen dat ik me nog niet echt verveeld heb. Ik werk voor school, bel vaak met vrienden, kijk films met vrienden of mijn familie, speel gezelschapsspelletjes met mijn familie, of afgelopen zondag hebben we ge-BBQ't en nadien een fietstocht gemaakt doorheen het in het heuvelachtige Zwevegem... Wanneer ik alles even beu ben ga ik wandelen of bak ik brownies (een beetje mislukt) of cup cakes (totaal niet mislukt).

Toch zijn er enkele dingen die mijn dagen wat specialer maken.

Gelukjes
- Wanneer Alexandra (een vriendin van mij) weer een fietstochtje maakt en passeert aan mijn huis waarna we een uur op straat staan te praten.
- De overbuurmeisjes die weer op straat aan het spelen zijn en dat heel luid laten weten.
- Andere babysitkindjes uit de straat die hun dagelijkse fietstocht maken door de buurt en ik de papa weer hoor roepen dat de ene moet doorrijden, de andere moet stoppen op het einde van de straat en de derde moet oppassen van de auto's die passeren. Ergens heb ik wel medelijden met hem, het zal wel zwaar zijn zo met drie kleine kindjes elke dag thuis.
- Mijn zwangere buurvrouw zien passeren wanneer ze gaat lopen en mijn buurman af en toe zijn vuil water van de verf zien weggieten in het puntje voor mijn huis. Dit klinkt misschien wat vreemd maar je moet weten, ze zijn hier een tijdje terug komen wonen en ik ben nieuwsgierig naar wat ze schilderen en hoe het kindje er zal uit zien, of wat de naam zal zijn...
- Enkele oudere dames uit mijn straat een dagelijkse wandeling zien doen.
- Hannes die soms eens een knuffel komt geven. Ook al zeg ik dat hij mij met rust moet laten, vind ik het ergens wel lief.
- Kobe en zijn vriendin die elke dag aan het opgaan zijn in de workouts, wat soms grappig is om te zien.
- Papa die opgaat in het bouwen van de serre; een idee dat al lang in zijn hoofd speelde.
- Mama die enkele keren per weer op bij de eenzame ouderen in de straat langs gaat voor een babbeltje op straat en om te vragen of ze iets nodig hebben van de winkel.

Ergernissen
- Wanneer Alexandra stuurt dat ze vertrekt en uiteindelijk een half uur later stuurt dat ze dan pas vertrekt en de planning van mijn avond dus in de war wordt gebracht.
- Wanneer het weer dat moment van de dag is dat de jongste van de buren een te grote bocht neemt rond de boom op de stoep, waarna ze weer uitglijdt van het voetpad af en dit al scheiend aan de hele straat laat weten.
- Wanneer weer een van de drie kids gevaarlijk ver weg fietst en ik bang ben dat de papa het niet zag.
- Wanneer mijn buren opeens weer beginnen te boren in en kloppen op de muren terwijl ik dacht dat de verbouwingen gedaan waren.
- Wanneer ik enkele stappen op straat zet en de ene oude dame loopt gewoon in een zo groot mogelijke boog met een boos gezicht om mij heen terwijl de andere lief lacht.
- Wanneer Hannes zich verveelt en heel de tijd mijn kamer in en uit loopt om mij op stang te jagen.
- Wanneer Kobe en zijn vriendin in zijn kamer zo veel plezier maken dat ik me eraan dooderger omdat ik enkel nog geboenk en gelach hoor (ze zijn aan het vechten hoor niets anders).
- Wanneer papa weer luid aan het bellen is met zijn Franse collega's uit Brussel en we hem met rust moeten laten.
- Wanneer mama weer taakjes verzint voor ons om toch nog iets te doen in het huishouden en in de tuin.


Met beide deze lijstjes kan ik nog een hele tijd doorgaan. Je ziet dat in elk gelukje ook een kleine irritatie schuilt. Want nee niet alles is perfect. Al zijn er wel zo'n dingen zoals bloesems die ik tijdens mijn wandelingetjes tegen kom of de zon die zo fel schijnt de laatste dagen. Deze dingen maken mij gelukkig en ik kan er met volle teugen van genieten. Het is jammer dat we dit niet kunnen delen met onze vrienden, maar we moeten dankbaar zijn dat we dit wel kunnen met ons gezin.



Liefs
Huismus


PS: Vorige week was het mijn verjaardag. De kindjes van de buurt hadden heel de straat vol getekend met krijt voor mij het was super lief en attent. Er stuurden er ook enkelen een filmpje waarin ze 'Happy Birthday' zongen en dat was heel schattig. Het was een dag waarin veel gegeten werd, van een uitgebreide aperitief tot een lekker hoofdgerecht, eindigend met veel dessert. Het was heel gezellig thuis en ik kreeg massa's kaartjes, waarvoor mijn gezin had gezorgd blijkbaar. Omwille van het feit dat de post achter loopt krijg ik al heel de week lang elke dag enkele kaartjes in de brievenbus. Dit is wel leuk, want op die manier kan ik mijn verjaardag een week lang blijven vieren; en blijkbaar zijn er nog een hele hoop onderweg... We'll see.





Reacties

  1. Toffe post! Ik vind het wel leuk dat je je optrekt aan die 'kleine gelukjes', ze maakten mij ook gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Stiene
    Super leuke blog! Ik vind het fijn dat je al je kleine gelukjes die gepaard gaan met ergernissen deelt met ons! Bovendien vond ik het ook grappig om sommige puntjes te lezen.
    Ook lijkt het me heel leuk om in een straat te wonen waar iedereen elkaar kent en elkaar helpt. Of zoals op je verjaardag een tekening voor je maken.
    Groetjes Delphine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Originele post! Leuk dat je dit wil delen met ons.

    Veel succes met de examens!
    Groetjes Kelsey

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts